Pomoc administracji

W sytuacji, gdy nie ma operatora kanału, a inny użytkownik przeszkadza w normalnej rozmowie (Trolling, wyzwiska, kompletny offtopic), użytkownicy kanału mogą poprosić administrację PIRC.PL (na przykład prosząc o pomoc na kanale #help) o interwencję. Jeśli administrator znajduje się już na kanale i zauważy sytuację wymagającą interwencji, podejmie się jej od razu.

Jeśli administracja posiada uprawnienia (ACCESS, XOP) na kanale, któryś z administratorów nada sobie uprawnienia i rozwiąże problem z źle zachowującym się użytkownikiem, a właściciela kanału powiadomi o przeprowadzonej interwencji. Jeśli jednak administracja PIRC.PL nie znajduje się na liście ACCESS danego kanału, interwencja zostanie podjęta jedynie w przypadku złamania regulaminu sieci.

Pomoc administracji

Aby administrator mógł przeprowadzić interwencję na kanale, musi on mieć uprawnienia w serwisie ChanServ dla danego kanału. Jednak nie należy dodawać każdego administratora z osobna - wystarczy dodać nick pirc, dzięki czemu wszyscy administratorzy będą mogli interweniować.

Uprawnienia muszą być przynajmniej na poziomie OP, zależnie od tego czy na kanale jest używana lista ACCESS, czy XOP, uprawnienia administracji można dodać używając któregoś z poniższych poleceń:

/msg ChanServ access nazwa_kanału ADD pirc 5
/msg ChanServ aop nazwa_kanału ADD pirc